Dragoș Benea a recunoscut: ”E cea mai mare nerealizare a PSD!”

Lipsa unei autostrăzi în zona Moldovei până în anul 2030 este cea mai mare nerealizare a PSD-ului, a recunoscut președintele CJ Bacău. Dragoș Benea, care este și președintele PSD Bacău, a adăugat că va ridica această problemă până ”va face nisip în gură”.

”O voi ridica până voi face nisip în gură”, s-a exprimat președintele CJ Bacău, referitor la lipsa unei autostrăzi care să lege Moldova de traficul comercial și de dezolvarea economică a zonei de vest mai mereu preferată de investitori.

Lipsa unei artere rutiere care să permită investitorilor să-și plaseze capitalul în Moldova, a fost pusă în discuție, în ședința Consiliului Județean Bacău, de consilierul PNL Cezar Olteanu, care i-a dat astfel apă la moară președintelui CJ Bacău.

„Pentru moldoveni în general, și pentru băcăuani în special, pasul Oituz a reprezentat cea mai importantă legătură de la vest la est, dintre Moldova și Transilvania, servind la dezvoltarea schimburilor comerciale dintre ele. De zeci de ani drumul care străbate pasul nu mai corespunde cerințelor traficului. Din păcate nu s-au găsit resusrsele financiare pentru modernizarea acestui drum de către Compania Naționale de Drumuri, iar speranțele băcăuanilor au renăscut odată cu proiectul autostrăzii Bacău-Brașov(…) Insă visele băcăuanilor s-au spulberat odată cu definitivarea masterplanului general pentru transport, unde a fost retrogradată pe poziția a 10-a ca prioritate cu perspectivă de realizarea în anul 2030” 

„Veți fi invitatul meu personal la o dezbatere pe care mă chinui să o organizez cu mai multe ONG-uri din Bucureștiși, cu prezența câtorva personaje cheie din politica românească, tocmai pe acest subiect. D-voastră aici ați spus de Bacău, eu, în intervenția care am avut-o în Comitetul executiv al PSD din săptămâna premergătoare alegerilor la nivel național,am spus ca cea mai mare nerealizare a partidului din care fac parte, nu este doar părerea mea personală, ci și a celorlalți care au funcții de răspundere, este că Moldova nu este legată de Transilvania, nu neapărat Bacăul, printr-o autostradă finanțată până în 2020. Vă promit că această problemă o voi ridica și mâine la Comiterul executiv și o voi ridica până voi face risipă în gură, dacă pot să spun așa- autostradă între Moldova și Transilvania pentru că ea va afecta calitatea vieții tuturor moldovenilor, va afecta nivelul investițiilor, va afecta nivelul șomajului în această regiune.”

Nerealizarea este a PSD-ului, dar „meritul” ar fi al PNL-ului, căci Dragoș Benea are o variantă, ce-i drept neoficială, pentru faptul că europenii nu au mai considerat o prioritate autostrada Bacău-Brașov.

„Există de fapt explicații neoficiale, știți că această autostradă Bacău –Brașov până să plece ministrul Ioan Rus la Brusxelles era acolo unde trebuia, cu finanțare 2016-2020. Când s-a întors de acolo ne-am trezit că nu mai e Bacău-Brașov, nu mai e nimic legat de Moldova. A apărut și a urcat vertiginos Pitești-Sibiu. Există deci explicații. Cât mai există șanse de revizuire a masterplanului vom încerca să repunem acest subiect acolo unde trebuie , cu finanțare în acest exercițiu bugetar.”

La capitolul „bucătărie internă a Regiunii Nord-Est”, Dragos Benea a vorbit despre prostie în legătură cu autostrada Iași-Ungheni.

„Asta e o mare prostie începută din 2006 de d-ul Vosganian. De atunci eu am spus că bat câmpii cu autostrada Iași-Târgu Mureș. Costă 10 miliarde, fațăd e 2 miliarde Bacău –Brașov și nici nu o finanțează Uniunea Europeană și nkci bugetul național, pentru că e foarte scumpă.(…) In plsu traseul traversează și vreo 3 rezervații naturale, iar avizele de mediu sunt foarte greu de obținut pentru așa ceva.”

În orice caz, așa cum s-au exprimat ironic unii dintre consilierii județeni, până în 2030 nu mai mult. Vreo trei mandate la șefia Consiliului Județean, vreo trei guri de nisip.

VIDEO

R: Tele 1 Bacau

I:Daniel Benchea

Share
facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *